lørdag 22. januar 2011

Lysglass i vintermørket:))

Det regner i bøtter og spann...dammer som små innsjøer hvor du enn snur deg, og det er blitt veldig glatt... Med andre ord, vær til å vær inne i, og det med god samvittighet:))Og med flere kopper god te, og et magasin innen rekkevidde, kan det bare regne så mye det vil:)

Så sitter du der og koser deg med teen og bladet, masse flott inspirasjon i slike blad...

hadde vært morro å prøve å lage noen slike fine glasslykter som de i bladet...

Med ett er det slutt på å sitte å nyte bladet og teen(som nå for lengst er blitt kald...) Hadde jeg ikke noen slike glass i kjelleren?
Jo da, så litt hvit maling(den er aldri langt unna), noen bånd, og blonder...og lys så klart:)
Det tok jo ikke lange stunden... da er det bare å lage noe mer te, tenne lysene og nyte kvelden...
Og kanskje holde meg unna magasiner og blader resten av kvelden...

Det kunne jo fort begynne å kribble i fingrene etter å sette i gang et nytt prosjekt:))

Ha en flott kveld du også, og takk for du tittet innom!

10 kommentarer:

Hilde sa...

Så utrolig stemingsfult og vakkert! Takk for den vakre inspirasjonen!
Hilde

Gry sa...

Kjempeflotte lysglass!
Ha en koselig lørdagskveld!
Klem : )

Fra gammelt til nytt sa...

Så utrolig fine de ble, mulig jeg stjeler idèen;)
Nyt teen og bladene

God lørdagskveld.
Jorunn

Rosemary and thyme sa...

Det så utrolig koselig ut med lys i glassene. Kjekt når man kan lage selv. og kjekt når det ikke krever så mye tid!

Kos deg med levende lys ikveld
Klem Tove

Malys krok sa...

Lysglassene ble kjempefine! Og så koselige!
Men jeg sitter her og ser mer på de aldeles flotte kalendrene dine! Nydelig er de, og så praktiske! Er godt å se på en vinterdag, og da ikke bare for å følge med tiden, men og til glede!
Jeg fikk en fin kalender av Hulda til bursdagen, den ser jeg ofte på!

Tusen takk for koselig hilsen!
-Margit-

Anonym sa...

Flotte lysglass! Gir en flott stemning.
Klem

Janne i Fagerlia sa...

Kjenner godt til kriblingen du skriver om. Det skal ikke så mye til her heller før inpirasjonen til noe nytt kommer dalende.....

Men du beviser til fulle at kriblingen medfører svært mye flott.....

Anonym sa...

Nydelig glass og for en stemning de gir.
Uff, har dere fått vann i kjelleren.
Klem Mio

Anne sa...

Ja vi trenger jammen all den kosen vi kan få :-) Har sett din vei mange ganger i løpet av helga og tenkt at dette regnet vil jammen ingen ende ta. Tror jammen ikke vi har hatt opphold et eneste minutt.

Litt lei en blir når det litt mot søndag kveld, men det koses her også, under dette tak, både medd lys og diverse, og når sant skal sies begynner jeg bli litt lei både gubben, lakris og sofasitting.

Flotte glass da, det vil liksom aldri bli helt nok av de levende lysene.

Klem til deg kjære nabo

Som mine dager er sa...

Jeg tror det regner over det ganske land. Fyttirakkern - det er ikke mye å ta seg til, annet enn å lage kosestemning rundt seg innendørs. det har du klart med glans, ser jeg.

Klem Marit