onsdag 26. januar 2011

Brikke til serveringsbrettet

Inspirasjon kan en finne over alt, og når en minst venter det...

Slik som inspirasjonen til denne lille brikken til serveringsbrettet, som rett og slett kommer fra et innpakkningspapir...

Kjøpte primula på Coop mega for en stund siden, og innpakkningspapiret deres er fullt av blomsternavn:)Nå kan du kanskje tenke at dette er helt feil årstid for en brikke med blomsternavn...

Men når ideene kommer, blir de liggende å male i hode til jeg gjør noe med dem..så om det er en smule sommerlig for årstiden vi er inne i , får så være:)

Alt er sydd for hånd, et ypperlig håndarbeid når en hører lydbok,musikk, eller også ser tv...

Det øverste laget, hvor blomsternavnene er skrevet på med tekstilpenn, er av lin. Så et lag bomullsvatt, og et bakstykke i en slags lillafarge som jeg har fått helt dilla på:))


Lagene er festet sammen med små hjerter sydd gjennom alle lagene, først gjennom bare linlaget og vatten, så et lag hjerter etter at bakstykke er på.

Kanten på bakstykke er brettet inn mot framstykke og sydd fast med små sting langs kanten, slik at det lilla blir synlig som kant på framsiden.

Nå har serveringsbrettet fått ny brikke, og jeg står uten håndarbeid...men ikke lenge vil jeg tro:)) (det ble enda en ide ut av denne inspirasjonen, også den sommerlig, vil du se, følg med i neste innlegg:))

Under her ser dere inspirasjonskilden...

Takker så masse for alle koselig kommentarer på mitt forrige innlegg!

Ønsker deg fin onsdag!

10 kommentarer:

Linecas have sa...

Knallbra! Snedig å lese dette på morran fordi jeg lå og ikke fikk sove og fabulerte om lignende, men på soverommet vårt.
Nydelig håndarbeide. En veldig god ide.Du er flink til å brodere.:)
Ha en finfin dag. Klem.
Line-Cathrin

Mira sa...

Så vårlig å fint!
Det rare er at eg hadde samme ide. Kjøpte Nelliker på coop på lørdag, la merke til papiret og tenkte tanken at eg skulle tegne det av på stoff og brodere. Men eg har kasta papiret , tenkte at det blir vel ikkje gjort. Angrer litt nå.

Ha ein fin onsdag! klem,

Hege A "The not so perfect mum-blogg" sa...

Så fint det ble! M¨å si du imponerer, både innen kreativitet og utførelse!

Ha en finfin dag, gleder meg til å se ditt neste sommerlige prosjekt!

Jorunn sa...

Så nydelig brikke! Og så forseggjort og pent arbeide! Ja, inspirasjon kan man finne overalt når man er en kreativ sjel :) Det er deilig med noen vårlige/sommerlige innslag på denne tiden av året. Blir spennende å se hva mer du har laget.

Fies notiser sa...

Så godt å se velgjort selvgjort! Kjempefin :-) Og en fantasktisk morsom ide!

Anonym sa...

Så fiiint! En veldig god ide og vakkert brodert.
Klem fra Igi

Nikoline sa...

Alldeles ypparleg og flott!! Det gjeld å sjå mulegheitene når dei er der.
Og tenk så kjekt at det ligg ferdig og klart til bruk når vårsola varmar!
Spent på neste prosjekt frå ei slik kreativ sjel som du er:0)

Beate sa...

Så nydelig en brikke!!
Fikk lyst å ta frem nål og tråd;)
Koselig blogg jeg fant...
Ha en fin kveld!
Beate

Solveig sa...

Så nydelig det ble!! Helt spesielt - du er råflink med ideer:o) Kjenner meg så godt igjen - jeg får også inspirasjon av det meste rundt meg:o)
Visst selger de striesekker på Felleskjøpet, i alle fall her hvor jeg bor. Koster ca. 39,- på disse trakter. Kan sikkert variere litt...
Ønsker deg fine dager med mye hobbyinspirasjon.
Klem fra Solveig

Rosemary and thyme sa...

Veldig fin:)Du er flink med hendene. Og bare det å få ideen til det sier jo litt om hvor kreativ du er:)

Fin dag til deg
Klem Tove